Kennisbank

Wij ondersteunen ondernemingen met online resultaten via marketing tools en bronnen.

Digitale marketing bronnen

Funnel / Klantreis bronnen

Adviesgesprek funnels

Geef een gratis gesprek om kennis te maken, interesse te wekken, verlangen te creëren en je product/ dienst te verkopen

SEO bronnen

Online advertentie bronnen

Zoekmachine adverteren

Social media adverteren

Social media bronnen

E-mail marketing bronnen

Messenger chatbot bronnen

Affiliate / influencer marketing bronnen

Evenement / community bronnen

Data & intelligentie bronnen

Conversie optimalisatie bronnen

Veelgestelde vragen (FAQ)

Help! Mijn advertentie werkt niet. Wat nu?

Help! Mijn advertentie werkt niet. Wat nu?
Ik krijg geen verkopen en klanten vanuit adverteren. Hoe komt dat?
Ik krijg geen leads en inschrijvingen vanuit adverteren. Hoe komt dat?


7 Vragen om jezelf te stellen als je advertenties nog niet werken

Heb ik de juiste marketingdoelstelling gekozen voor mijn campagne?
Bereik ik de juiste doelgroep? En is je doelgroep groot genoeg?
Heb ik het juiste budget ingesteld en werkt je betalingsmethode?
Heb ik de juiste plaatsing ingesteld?
Grijpt mijn visual de aandacht?
Grijpt mijn ad tekst de aandacht en voldoet het aan de eerder omschreven vereisten?
Is mijn Call to action aantrekkelijk genoeg?

Nog steeds geen resultaat? Stel dan de volgende 4 vragen...

4 Vragen om je fundament, marktonderzoek en website te optimaliseren

Heb ik de juiste doelgroep?
Heb ik het juiste aanbod voor mijn doelgroep?
Is mijn website en landingspagina van hoge kwaliteit en gebruiksvriendelijk?
Komt de boodschap in mijn advertentie overeen met de boodschap op de landingspagina?

Hoe minimaliseer ik de kans op falen
(bij het bouwen van een bedrijf of ontwikkelen van vaardigheden)?

Hierbij een aantal mindsets, gewoontes en manieren. Allereerst. Met mindset of houding bedoel ik een vaste manier van denken, voelen en praten over iemand of iets. Dit wordt meestal weerspiegeld in het gedrag van een persoon.

Eén nieuwe mindset kan het verschil zijn tussen kansloos falen of persoonlijk succes, ongezonde onzekerheid of gezond zelfvertrouwen, liegen of eerlijkheid, doorzetten of opgeven, juiste keuzes of slechte keuzes.

  • Voor het bouwen van een bedrijf moet jij tijd, energie en moeite investeren. Dit doe je door hard en slim te werken. Soms zul je buiten je comfortzone moeten gaan en zal het oncomfortabel voelen, echter is dat noodzakelijk om te groeien.
  • Doen! Ondanks dat je weet dat het niet perfect is! Het belangrijkste is dat je consistent acties onderneemt en blijft nemen om jouw bedrijf een succes te maken. Je website, marketingsysteem, advertenties, profielfoto of je doelgroep voelt aan alsof het niet perfect is. Dit is normaal. Iedereen voelt dit aan het begin.
  • Neem 100% zelf verantwoordelijkheid. Waar je nu bent in je leven op het gebied van gezondheid, welvaart en relaties is precies zoals jij het gemaakt hebt. Hier ben jij verantwoordelijk voor en niemand anders. Net zoals dat je verantwoordelijk bent voor waar je nu bent in je leven, ben jij verantwoordelijk voor de resultaten van je marketingsysteem en jouw bedrijf.
  • Veel mensen denken dat weerstand slecht is wanneer ze het ervaren. Ze stoppen met de activiteit of proberen iets anders met minder of geen weerstand. Echter het tegenovergestelde is waar. Omarm weerstand en zie het als feedback dat je iets goed doet en aan het groeien bent. Je kiest ervoor om op een hoger niveau met hogere standaarden te leven net als dat je bij een spel of sport ook meerdere niveaus hebt.
  • Falen bestaat niet. Alles is feedback en brengt je dichter bij succes.
  • Je moet ALL-IN zijn en er alles voor doen wat er voor nodig is om succesvol te worden. Vergeet de verhalen die je tegen jezelf vertelde in het verleden.
  • Het is makkelijker om beslissingen juist te maken, dan om de juiste beslissingen te maken. Pas op dat je niet in de valkuil stapt van besluiteloosheid, waarbij jij je afvraagt wat perfect is. Snelheid is een van de belangrijkste dingen die je moet leren.
  • Ga eerst aan de slag en doe het daarna goed. Je zult nooit weten wat werkt tot je het test. Verbeter het daarna gebaseerd op de uitkomsten van de testen.
  • Focus op het #1 belangrijkste ding. #1 ding is belangrijker dan de rest en geeft het meeste impact. Wat is mijn #1 ding voor vandaag die bijdraagt aan mijn #1 voor deze week? Wat is mijn #1 ding voor deze week die bijdraagt aan mijn #1 ding voor deze maand? Periodes. Dag. Week. Maand. Kwartaal. Half jaar. Jaar. 5 jaar.
  • Maak babystapjes. Elke stap bestaat uit een sub-stap en elke sub-stap uit een sub-sub-stap. Lijkt een stap of activiteit onmogelijk? Deel het op in babystapjes. Stel jezelf de vraag: Wat is de eerste stap die ik kan zetten om direct te beginnen?

Hoe je het bouwen en laten groeien van je bedrijf gaat ervaren.

  • Eerste enthousiasme: op dit moment zou je enthousiast moeten zijn om te leren hoe je jouw bedrijf start, je ideale klanten krijgt en impact maakt.
  • Ontmoediging: omdat je iets buiten je comfortzone doet, zal je mogelijk weerstand ervaren of het moeilijker vinden dan je had verwacht.
  • Potentieel: je ziet vooruitgang en wordt weer enthousiast omdat je alle mogelijkheden ziet met je nieuwe kennis.
  • Voorzichtig optimisme: je bent trots op je vorderingen en ziet hoe je het met kleine aanpassingen het nog beter kan maken.
  • Automatisch: op een dag wordt je wakker en denk je dat het starten van je eigen bedrijf het gemakkelijkste ding in de wereld is en vraag jij je af waarom je ooit dacht dat het moeilijk was.
  • Voortgang: je zoekt naar mogelijkheden om deze nieuwe vaardigheden in te zetten om meer klanten te bereiken, meer impact te maken en meer geld te verdienen.

Grootste obstakels die je weerhouden van een succes

  • Niet snel genoeg succes zien en daardoor opgeven.
  • Geen laser focus.
  • Slecht aanbod voor een slechte doelgroep.
  • Geen statistieken en voortgang meten.
  • Niet werken aan de groei van jouw mindset. Dit is net zo belangrijk als de technieken die je gaat leren.
  • Werken aan activiteiten die niet de hoogste prioriteit hebben. Sterk fundament bouwen. Je marketingsysteem kickstarten voor klantenwerving. Adviesgesprekken krijgen en voeren. De rest is bijzaak aan het begin.
  • Denken dat je alles al weet.
  • Jezelf niet zichtbaar genoeg maken met online marketing en dus krijgen niet genoeg mensen jouw diensten en producten te zien. Je omzet en winst is gerelateerd aan hoeveel potentiële klanten jij mee in gesprek bent. Geen verkopen? Hoeveel adviesgesprekken heb je gedaan? Geen adviesgesprekken? Hoeveel heb je gedaan om adviesgesprekken te krijgen?